2013. november 17., vasárnap

Reform Turbó csokis kifli Limara nyomán

A Fél-Édes-Élet blog nem is lenne félédes, ha nem arról szólna, hogyan tegyük picit egészségesebbé az egyébként nagyszerű, de alapvetően kevés teljes értékű tápanyagot tartalmazó ételeket-főként édességeket.

Eddig, ha nem volt reggelinek való, általában madelaine-be fogtam, hiszen nagyon finom és gyorsan készen van.  Régóta gondolkodtam viszont, hogy elkészítem Limara "turbó csokis kiflijét", amin annyit változtattam, hogy a liszt harmadát teljes kiőrlésűre cseréltem, a cukrot pedig nyers barna nádcukorra, és  utóbbinak a mennyiségét is visszavettem.




Hozzávalók a kiflihez:

  • 400 gr. fehérliszt
  • 200 gr. teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  •  1 tk. só
  • 50 g barna nádcukor
  • 1 nagy tojás
  • kb. 3 dl langyos tej
  • 7 dkg olv. vaj
  • 3,5 dkg élesztő
A kenyérsütőben dagasztottam 15 percig, majd kelesztettem további 15 percig kikapcsolt géppel.

Hozzávalók a töltelékhez:
  • 120 g étcsokoládé
  •  2 ek. kakaópor (lehet akár cukrozott is)
  • 30 g cukor
  • 2-3 ek. kumquatlekvár (Korfuról hoztuk a nyáron, a kumquat lényegében mini narancs, de az ízében  a narancs mellett más aroma is felfedezhető. És miként  a  legtöbb narancslekvár, ez is tartalmazza a gyümölcs héját így egyszerre hozza a narancsos és a kesernyés ízt.) - természetesen másmilyen narancslekvár vagy, ha az sincs, akármilyen más jó. Minél édesebb, annál kevesebb cukrot tegyünk bele. 
Lekenéshez: 1 tojás.

A töltelék száraz hozzávalóit ledaráltam, majd hozzáadtam a lekvárt. Ha a lekvár nagyod ragadós, érdemes kicsit mikróban felmelegíteni és úgy hozzákeverni a száraz hozzávalókhoz, vagy nehéz lesz kenni .

A tésztát négy részre vágtam, kinyújtottam kör alakúra (4 db lett tehát).  Két lapot megkentem a töltelékkel, majd mindegyiket lefedtem a párjával. pizzavágóval vágjuk cikkekre! (érdemes megnézni az eredeti receptet, mert fázisfotókat is tartalmaz). Mivel nekem valamivel kisebb lett az átmérője, igen kis tömzsire sikeredtek a kiflik, úgyhogy legközelebb 12 részre osztanék egy körlapot.
Elég kiadós mennyiség, érdemes lehet egy részét nyersen lefagyasztani (én így tettem).

Kicsit szkeptikus voltam, de összességében valóban egy óra alatt készen volt belőle a reggeli:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése