2010. május 22., szombat

Gyors mustáros-zöldborsos tarja

Ideje egy húsos receptnek. Nem blogger a blogger, aki nem sztorizik kicsit a bejegyzése előtt.
Nem vagyok az a húsimádó fajta. De néha nem úszom meg :)
"SPAR: Sertéscomb kilója csak 999 Forint" én: fél kiló sertéscombot kérek SPAR: azt nem tudok adni
-.-
én: jó akkor kérek tarját...

Okos élelmes ember aki még sose készített tarját, felcsapja a klasszikusokat. De se Horváth Ilona, se Pelle Józsefné nem tudott segítségemre lenni. Az interneten csak"pácold, és tedd hűtőbe minimum 24 órára" típusúakat találtam, ami gyomorkorgás esetén nem megoldás:)
Így született a következő recept a fellelhető alapanyagokból:

3 nagy szelet tarját kiklopfoltam, amennyire engedte, nem kell agyonütni. Sóztam, borsoztam (tengeri só, tarkabors). Olajat hevítettem (figyelem!hidegen sajtolt olaj hevítése nem jó, de nem ám) majd hirtelen kérget sütöttem a húsra. Mikor mind3 szelet mindkét oldala sült kb. 2 percet, félretettem őket egy jénai kisebb felébe.
összekevertem egy deci olajat, egy kis gyros főszerkeveréket, zöldborsot (tényleg rövid o!), csipet köménymagot, egy fej hagymát, kb. 2 ek mustárt (dijonival a legjobb), fél dl száraz fehérbort, pár csepp citromot, egy csepp mézet, aprítóba tettem és kicsit összedolgoztam. Akit zavar a darabos bors, az vagy előtte őrölje, vagy csak utána adja a szószhoz, hogy ki lehessen válogatni. Ezt ráborítottam a húsra, rátettem a jénaira a fedelét, és irány a sütő. Olyan 70-75 percet sült először 230, majd 200 fokos sütőben. az utolsó 15 percre vegyük le a fedelét. (vagy az alufóliát a tepsiről). Zöldségköretet ettünk hozzá, így a szétválasztó diétának is megfelel.
Csodálatos illata lesz, a folyosón is érezni lehetett. A bor és a mustár egyébként is csodás páros, ezt Stahl Judit óta tudom, a zöldbors és a kis fokhagyma pedig csak dob rajta. Hosszú pácolás nélkül is finom, omlós lett a hús.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése